Op zaterdagmorgen 21 januari ontmoetten de twee deelnemers de reisleider. Het inchecken verliep voorspoedig en we waren ruim op tijd voor onze US Airways vlucht. In het vliegtuig hoorden we echter een potentiële flinke tegenvaller. Door de sterke wind zou het toestel de vlucht naar Philadelphia niet halen en op Bangor IAP (Maine) een korte tussenlanding moeten maken. De korte stop werd door een lokale sneeuwbui en de daarop volgende de-icing procedure een stop van twee uur. De Braziliaanse P-3AM naast ons op het platform bood nog een klein beetje genoegdoening voor de verloren tijd. In Philidelphia aangekomen merkten we al snel dat we onze verbinding naar Phoenix niet gingen halen. Er gingen ook geen andere vluchten meer naar het westen, dus zaten we vast voor de nacht. US Airways zorgde voor een hotel en voedsel en op zondagmorgen vlogen we naar onze eerste bestemming, Phoenix IAP.
Rond het middaguur landden we in Phoenix en vanuit het vliegtuig zagen we al een aantal lokale KC-135’s, drie F/A-18’s en vijf T-6A trainers. De bezoekende toestellen zagen we opstijgen op het moment dat we onze huurauto oppikten. Tucson was nog ongeveer twee uur rijden en na een klein rondje langs het hek van AMARG en Davis Monthan AFB gingen we naar het internationale vliegveld van Tucson. Hier hadden we een klein vliegtuigje gehuurd om een aantal rondjes over het grote AMARG opslagterrein te maken. Dit is bijzonder indrukwekkend en we kregen goede mogelijkheden om mooie foto’s te maken. Op Tucson kwam nog een US Navy F/A-18C voor een tankstop en na een indrukwekkende zonsondergang gingen we op zoek naar het hotel en een lekkere steak.