De dag erop (zaterdag 30 juni) hadden we besloten vroeg te starten na een tip dat het al vroeg heel druk kon worden op de wegen naar het vliegveld vanwege de beperkte toegangswegen en het grote aantal bezoekers gebaseerd op de voorgaande edities. Volgens opgave zou het veld om 09:30 de poorten openen, en we besloten dat we uiterlijk om 07:30 uur bij de poort wilden staan, waar we dan ook tegen die tijd arriveerden. Tot onze verrassing openden de poorten al om 08:00 uur en werden we meteen doorgeleid naar een parkeerplek tegen de static display aan. Omdat er nagenoeg geen mensen waren creëerde dat de mogelijkheid om alle static toestellen te fotograferen zonder obstakels.
Omdat 4Aviation een persaccreditatie had georganiseerd voor alle deelnemers zijn we direct na het fotograferen van de static gaan informeren naar de mogelijkheden die de persaccreditatie zou bieden. Het gaf toegang tot een ruimte bij een behuizing die een goede 100 meter voor de crowd-line was gepositioneerd. Hierdoor stond je dichter bij de baan en langs de taxibaan. Het nadeel was dat je hier vanaf een uur of elf ook tegenlicht had. Hierop heeft de helft van de groep besloten om in de landing te gaan staan buiten het veld op de parkeerplaats waarbij de mogelijkheid was om foto’s te maken met de zon in de rug. De hoogtepunten van de show waren daarbij de Su-22 Fitters die twee geweldige voorstellingen gaven en de MiG-29 die samen met een propellertoestel een afwijkende maar zeer interessante show gaven.
Het deelnemersveld was helaas wat beperkt en het ochtendprogramma en het middagprogramma waren exacte kopieën van elkaar. Desalniettemin werd er wat gewisseld met toestellen zodat je een groter aantal vliegende toestellen kon fotograferen. Tijdens de open dag is een totaal van dertien Su-22 Fitter toestellen waargenomen die voor het grootste deel ook konden worden gefotografeerd, waarvan een aantal in de onderhoudshangaar. De show was tegen 16:00 uur afgelopen en nadat we verzameld hadden zijn we teruggegaan naar het hotel