Oekraïne 2017
In april 2017 kon 4Aviation aansluiten bij een groep van internationale journalisten om een aantal bases van de Oekraïense strijdkrachten en overheid te bezoeken. De vertegenwoordigers van 4Aviation zijn frequente bezoekers van persdagen en perstours om over de eenheden te schrijven voor toekomstige publicaties. Het verkrijgen van de toestemming, met als doel het schrijven van artikelen, is een tijdrovend proces en de finale toestemming komt altijd op het laatste moment. Deze week bezochten we verschillende luchtmacht-, leger- en hulpdienstinstallaties in het noorden en zuiden van dit prachtige land.
Op zondag 23 april kwam de internationale groep bijeen in een hotel in Kiev in de buurt van de internationale luchthaven. De groep maakte kennis en bereidde zich voor op de komende week.
Op maandag 24 april verlieten we het hotel vroeg voor de vrij korte rit naar Nizhin. Na een controle bij de hoofdingang zijn we meteen naar de flightlne gereden. We waren de hele dag door gezegend met blauwe luchten, de hele week eigenlijk, en begonnen met het fotograferen van de toestellen van de Emergency Unit op de flightline en in de hangaar. Vlak voor onze aankomst was een Mi-8 vertrokken, er waren die dag geen verdere vliegbewegingen. In de middag reden we naar het zuiden naar Mirgorod, ons hoofddoel voor de volgende dag.
Ons bezoek aan de luchtmachtbasis Mirgorod zou in de middag van dinsdag 25 april beginnen. Dus we hadden de tijd om ’s ochtends de stad te ontdekken. Mirgorod is de thuisbasis van de grote luchtverdedigingseenheid die SU-27’s opereert. Rond 14.00 uur reden we de basis op en parkeerden de auto’s bij de flightline. Deze was gevuld met Su-27 Flankers in verschillende kleurenschema’s en een splintercamo L-39. Op bezoek waren twee Su-24MR’s. De eerste vliegtuigen werden opgestart en we verplaatsten ons naar de startbaan. Eén Su-27 werd perfect gepositioneerd voor een nachtopname, zodat iedereen in het donker creatief kon zijn.
Op woensdag 26 april reden we een klein stuk naar Poltava. Dit is een voormalige Tu-22 bommenwerpersbasis en herbergt nu een klein, maar uitstekend museum, evenals een kleine, nieuw opgerichte legereenheid. Deze introduceerde onlangs de Mi-2, waarvan er twee aanwezig waren om te fotograferen, evenals de Mi-8MSB-V.
We vertrokken vroeg in de middag omdat we nog een lange weg moesten gaan, over slechte wegen, naar Mikolaiv. Daar kwamen we ’s avonds aan en genoten we van een laat diner en een drankje.
Een ander vroeg vertrek op donderdag 27 april naar Kherson. Dit is een grote legerbasis vlak bij de Zwarte Zee en de Krim. Na de formaliteiten bij de poort hebben eerst de geparkeerde vliegtuigen uitgecheckt voordat we naar de start- en landingsbanen reden tot ongeveer 18.00 uur. Verschillende Mi-8-varianten en Mi-24P’s vlogen missies op die dag. We brengen nog een nacht door in het centrum van Mikolaiv.
Op vrijdag 28 april hadden we een afspraak om 12.00 uur in Kiev-Borispil en het is ongeveer zes uur rijden, dus kun je aanvoelen dat we vroegen moesten vertrekken. De saaie rit bracht ons op tijd naar het militaire deel van de internationale luchthaven van Kiev. Eerst weer langs de lange en gevarieerder flightline voordat we de rest van de dag bij de taxibaan en helikoptermanoeuvreergebied doorbrachten met tientallen unieke fotografische mogelijkheden. Een bezoek van een An-26, van een eenheid die niet vaak wordt waargenomen, was de kers op de taart voor dit bezoek. Over het algemeen waren we de hele week gezegend met prachtig weer en veel bewegingen en / of geweldige fotografische mogelijkheden op de locaties die we bezochten. De reis werd afgesloten met een gezamenlijke maaltijd in Kiev voordat de meerderheid van de groep zaterdag weer naar huis ging.
Random feedback
It was a real pleasure and I was truly impressed with the way your run such tours.
11 January 2017
Terms
Contact
4Aviation
Efferen 201
5403 XJ Uden
The Netherlands