Net als in 2010, reisde 4Aviation ook dit jaar met twee verschillende groepen naar de Royal International Air Tattoo op RAF Fairford. Twee bussen met liefhebbers bezochten de show op zaterdag 16 juli 2011, terwijl de andere groep per dubbeldekker op zondagmorgen 17 juli arriveerde en zowel die zondag als de maandag (na een hotelovernachting) een bezoek bracht aan het evenement.
In de aanloop naar het betreffende weekend werd al duidelijk dat regenjassen en laarzen geen overbodige luxe zouden zijn. De groep die de show alleen op zaterdag bezocht heeft de eerste uren van de show op zaterdag dan ook moeten accepteren dat de regen met bakken uit de hemel kwam. Gelukkig klaarde het weer ’s middags enorm op en kon een groot deel van, ingekorte, vliegshow met zon vastgelegd worden. De meesten waren dan ook weer opgedroogd toen ze aan het einde van de middag weer plaats namen in de bussen die hen terugbrachten naar waar ze vandaag kwamen. Op weg naar huis zijn deze bussen de volgende bus tegengekomen die juist op weg was naar Fairford. De meer dan 70 deelnemers aan de reis die zowel de vliegshow op zondag als het vertrek op maandag ging bezoeken, hebben zowel op zondag als maandag redelijk weer gehad. Warm was het zeker niet, maar over het algemeen was het droog. De zon liet zich af en toe zelfs zien en dat was een meevaller gelet op de weersverwachting.
De 2011 editie van de Royal International Air Tattoo kenmerkte zich door een beperkte omvang. Desalniettemin waren we er ook dit jaar weer diverse highlights te bewonderen die de show het bezoeken waard maken. In 2011 bezocht de Royal Saudi Air Force het evement voor het eerst met hun Saudi Hawks team. Terug van, heel lang, weggeweest was de Oekraïense luchtmacht die een Su-27 Flanker en een IL-76 naar Engeland stuurde. De Turkse luchtmacht stuurde het Solo Türk team naar Fairford om haar kunsten te vertonen met de fraai gekleurde F-16 van het team.
Leuk was verder ook de aanwezigheid van een Voyager (A330) die nog aan de RAF geleverd gaat worden en de demo van een volledig bewapende Typhoon. Tel daar nog een Omaanse en Jordaanse C-130 bij en er zijn voldoende ingrediënten om ook in 2012 weer een bezoek aan de RIAT te overwegen.