Op de ochtend van zaterdag 29 juni was het weer opgeklaard, er was enige angst dat de regen zou duren totdat de show goed op gang was, maar de blauwe lucht en hoge stapelwolken maakte iedereen gelukkig.
Niet wetende wat te verwachten arriveerde de groep een uur voordat de poorten open gingen. Er waren al heel veel Bulgaren te zien. Dit kleine evenement trok ruim 20-25.000 bezoekers, veel meer dan verwacht gezien de beperkte promotie die voor de show werd gemaakt. Nadat de poorten waren geopend, werd iedereen met cameratassen grondig gecontroleerd, aangezien grote tassen officieel niet waren toegestaan, maar na de controle was iedereen welkom. Graf Ignatievo heeft elf preserved kisten bij de poort die allemaal konden worden gefotografeerd en na een korte wandeling arriveerde iedereen op het showterrein. Het grote platform had een kleine static met twee AS532 Cougars, twee MiG-21’s in operationele opslag en twee MiG-29’s. Alle zes vliegtuigen waren open voor het publiek en fotografie was het grootste deel van de dag onmogelijk.
Toen het vliegprogramma begon, had iedereen zich gevestigd langs de afzetting, die langs de taxibaan liep. Een Mi-8 opende het vliegprogramma met een fly-by met de Bulgaarse vlag waarna de luchtmacht een capaciteitsdemonstratie van al haar hardware liet zien. Een eenzame L-39 verkende de locatie, mogelijk op zoek naar een neergeschoten piloot. De eerste die kwam helpen bij het redden van de piloot waren een paar Su-25’s die vanuit Bezmer vlogen. Tijdens meerdere passes werden bommen gedropt, waarbij explosieven op de grond het effect vergrootten. Na een paar runs door een Bell 206 die uit Krumovo vloog, was het tijd voor de Mi-24. Technische problemen hadden de vloot al een tijdje aan de grond gehouden, maar een enkele Mi-24 was weer in actie tijdens de show. Net als de Su-25’s, viel de Mi-24 vijandelijke posities aan en beschermde de Cougars die binnenkwamen om een CSAR-team af te zetten en de piloot te redden.
De MiG-29’s stegen aan het einde op om een C-27J (die uit Sofia kwamen) te onderscheppen en te dwingen hem te landen. Alle landden en taxieden vlak voor de menigte, wat resulteerde in een aantal hele fraaie foto’s.
Na een korte pauze ging de show verder met enkele solodisplays zoals de PC-9 en L-39. De MiG-29’s stonden weer centraal met een 1-op-1 luchtgevecht. Nadat de C-27 een mooie demonstratie had gevlogen was het weer tijd voor de helikopters die uit Krumovo vlogen. De Mi-8 toonde zijn vermogen om met bambi-buckets te werken en de Bell 206 vloog een mooie solo-demo toen de tweede Bell in Krumovo kapot was gegaan. Gelukkig was de Mi-24 niet kapot voor de middagshow en de grote aanvalshelikopter pronkte dicht bij het publiek. De MiG-29 ging weer de lucht in als de laatste act van de dag, dit keer voor een solo-demo. Voor een kleine show als deze, werd het publiek een paar uur goed vermaakt en nadat de meesten van hen waren vertrokken, kon de groep eindelijk de rest van de middag besteden aan het fotograferen van de static. Hoewel de show officieel om 15.00 uur werd afgesloten, konden we blijven totdat het static kisten vrij waren van andere bezoekers en klaar was om terug te keren naar hun hangars of terug naar Krumovo. De Bulgaren gaven veel tijd en kansen voor goede foto’s, zelfs met behulp van de ladders van de MiG-29’s om een ander perspectief te krijgen.
Nadat we vriendelijk werden verzocht de basis te verlaten nadat de laatste MiG was weggetrokken, ging de groep terug naar Sofia en was prima tevreden met de resultaten.
De laatste nacht in Sofia zou slechts een korte zijn omdat de vlucht naar huis al om 7 uur zou vertrekken. Op de luchthaven werden enkele militaire transporten gezien en vastgelegd tijdens het wachten in de terminal en tijdens het taxiën en opstijgen, een laatste bonus voor een succesvolle reis naar Bulgarije!